×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید

En

شنبه 28 مهر 1403

تمدید مهلت شرکت در نخستین مسابقه منطقه ای قرآن کریم در سنندج

رییس سازمان فرهنگی،اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج گفت: مهلت شرکت در نخستین مسابقه منطقه ای قرآن کریم در سنندج تا پایان ماه رمضان تمدید شد.

تمدید مهلت شرکت در نخستین مسابقه منطقه ای قرآن کریم در سنندج

  • 1402/01/22 - 09:44
  • - تعداد بازدید: 813
  • - تعداد بازدیدکننده: 793
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
  • /ZBk
رییس سازمان فرهنگی،اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج

مهلت شرکت در نخستین مسابقه منطقه ای قرآن کریم در سنندج تمدید شد

رییس سازمان فرهنگی،اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج گفت: مهلت شرکت در نخستین مسابقه منطقه ای قرآن کریم در سنندج تا پایان ماه رمضان تمدید شد.

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سنندج، سه رکوت نجفی اظهار کرد: نخستین دوره مسابقات منطقه‌ای قرآن کریم در رشته‌های قرائت و تحقیق به مناسبت ماه مبارک رمضان و با هدف بهره‌برداری بیشتر از فیوضات این ماه غفران و بهار قرآن و ترویج بیشتر فرهنگ انس با قرآن به ویژه در سنندج برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: معرفی الگوهای جوان قرآنی، فراهم نمودن زمینه هدایت و معرفی این استعدادها، فراهم نمودن امکان مشارکت و تبادل تجربیات و آشنایی بیشتر قاریان استان‌ها از دیگر اهداف برگزاری این دوره مسابقات است.

رییس سازمان فرهنگی،اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج با بیان اینکه این دوره مسابقات ویژه خواهران و برادران است و در رده سنی 15 سال و 15 تا 25 سال 22 فروردین ماه امسال برابر با بیستم رمضان برگزار می‌شود، عنوان کرد: تمام علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه از استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، ایلام، زنجان، کرمانشاه، لرستان و همدان با میزبانی سنندج برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به استقبال بسیار خوبی علاقمندان مهلت شرکت در این دوره مسابقات که تا 20 رمضان المعظم تعیین شده بود تمدید و علاقمندان تا پایان این ماه مبارک فرصت شرکت در مسابقه را دارند.

وی افزود: ویدیوهای ارسالی باید بدون هرگونه تدوین، افکت، اکو و سا هر گونه دستکاری صوتی دیگر و در کیفیت اصلی صدا شرکت کننده ضبط شود، تصویر شرکت‌کننده حین تلاوت باید کاملا مشخص باشد و حداکثر طول زمان تلاوت برای قرائت‌ها تقلیدی ویژه رده سنی زیر 15 سال 4 دقیقه باشد تلاوت‌های بیشتر از سقف تعیین شده کسر امتیاز خواهند گرفت.

وی خاطرنشان کرد: برای رده سنی بالای 15 الی 25 سال قرائت به صورت آزاد از میان قرعه‌های اعلام شده زیر به دلخواه یک قرعه توسط خود شرکت کننده انتخاب، اجرا و ارسال می‌شود و در مرحله مقدماتی و فینال انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: داوری و سنجش این مسابقات در دو بخش مقدماتی و فینال توسط داوران توانمند قرآنی انجام می‌شود.

رییس سازمان فرهنگی،اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج تصریح کرد: مرحله مقدمات هر یک از آیتم‌های تلاوت اعم از تجوید، لحن، صوت و وقف ابتدا توسط 2 داور بصورت مجزا داوری می‌شود و در پایان نمره نهایی شرکت کننده میانگین نمرات کسب شده توسط داوران خواهد بود.

نجفی خاطرنشان کرد: پس از بررسی و اتمام مرحله مقدماتی در هر رده سنی از میان خواهران و برادران بصورت جداگانه 10 نفر در مجموع 4 نفر به شرط کسب حد نصاب لازم یعنی حداقل 75 درصد کل امتیاز به مرحله فینال مسابقات راه خواهند یافت.

وی افزود: مرحله فینال بصورت حضوری و با اجرای زنده راه یافتگان به مرحله نهایی انجام خواهد شد.

رییس سازمان فرهنگی،اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج با بیان اینکه در هر دو مرحله معیار داوری براساس آئین‌نامه داوری مسابقات اوقاف و امور خیریه خواهد بود، گفت: دبیرخانه مسابقات در نظر دارد علاوه بر معرفی نفرات برتی پایانی، اقدام به معرفی و تجلیل چند نفر پدیده و چهره مساقات در راستای الگوسازی در جامعه کند.

وی با بیان اینکه فینال این دوره مسابقات با حضور 20 نفر از برترین ها برگزار می شود، اضافه کرد: اردیبهشت ماه امسال در پایان مسابقات از برگزیدگان در مراسمی فاخر به میزبانی شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج با اهدای جوایز نفیس و ارزنده، لوح تقدیر و تندیس مسابقات تجلیل و تکریم بعمل می‌آید.

برگزاری فینال مسابقات منطقه ای قرآن کریم بعد از عید فطر

دبیر نخستین جشنواره منطقه ای قرآن کریم در سنندج هم در این آئین اظهار کرد: نخستین مسابقات منطقه ای قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان در دو رده سنی 15 سال به پایین و 15 سال به بالا برگزار می شود.

مرادی با بیان اینکه این دوره مسابقات در دو رشته قرائت تقلیدی از اساتید مصری ویژه شرکت کنندگان 15 سال به بالا قرائت اجرایی در بین برادر و خواهر برگزار می شود، گفت: برای هرکدام از رده ها از بین خواهران و برادران نفرات اول تا سوم که بیشترین امتیاز را آورده باشند انتخاب خواهند شد.

به گفته وی، اطلاعرسانی های لازم در مورد جزئیات برگزاری این دوره مسابقات از طریق رسانه ها انجام شده و خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی شرکت کنندگان از 7 استان کشور مواجه هستیم.

 وی اضافه کرد: عزیزان علاقمند به شرکت در این دوره از مسابقات اثار خود را باید به دبیرخانه ارسال کنند در مقطع داوری نفرات برتر انتخاب خواهند شد.

وی از برگزاری فینال این دوره مسابقات بعد از عید فطر در مرکز استان خبر داد و گفت: کسب 75 نمره از 100 نمره شرط راهیابی به فینال این دوره مسابقات است.

 نقش بانوان در ترویج تربیت قرآنی در جامعه تعیین کننده است

ژاله حیدری مقدم دبیر بخش بانوان نخستین مسابقه منطقه ای قران کریم هم در این مراسم، اظهار کرد: نخستین دوره مسابقات منطقه ای قران کریم به همت شهرداری سنندج برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: تعمیق و ترویج فرهنگ قرآن کریم، ارتقای سطح فرهنگ قرآن کریم و نهادینه کردن این کلام الهی در بین قشر جوانان و نوجوان، کشف و شناسایی نخبگان قرآنی از مهمترین اهداف برگزاری این مسابقات است.

وی ضمن تقدیر از متولیان برگزاری این رویداد بزرگ دینی، گفت: استان کردستان و خاصتا شهر سنندج چهره های قرآنی قابل توجهی دارد که بازتولید چنین چهره هایی برای ماندگاری جایگاه رفیع این استان در این حوزه امری ضروری است.

این فعال قرآنی خاطرنشان کرد: ایجاد فضای قرآنی و دادن رنگ و بوی هرچه بیشتر قرآن به شهر از تاثیرات مهم برگزاری چنین رویدادهایی در هر جامعه ای است.

وی با ابراز خرسندی از سطح بالای فنی بانوان فعال قرآنی در سطح استان گفت: در بحث چهره های قرانی در بین بانوان فعال در این استان کم نداریم و قطعا برگزاری چنین مسابقات می تواند به معرفی هرچه بیشتر آنها نقش بسزایی داشته باشد.

حیدری مقدم در ادامه رکن اصلی تربیت را تربیت قرانی خواند و افزود:  تربیت قرآنی رکنی است که فرهنگ ما تطابق زیادی با آن دارد و رکن اصلی شکل گیری و ترویج چنین فرهنگ تربیتی بانوان هستند.

 وی تبادل تجربیات قرانی در بین شرکت کنندگان به ویژه بانوان را از تاثیرات مثبت برگزاری مسابقات منطقه ای دانست و گفت: حضور بانوان توانمند حوزه قرآن از استان های مختلف آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، ایلام، کرمانشاه، لرستان و همدان بستری برای انتقال تجربیات این عزیزان در بین همدیگر را فراهم می سازد.

وی اضافه کرد: فینال این دوره از مسابقات با حضور 40 نفر از برترین ها که 20 نفر آنها را بانوان در دو رده سنی تشکیل می دهند برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

  • گروه خبری : فرهنگی وهنری
  • کد خبر : 149
کلمات کلیدی
شیرین مرادی
خبرنگار

شیرین مرادی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب